***  Személyes átvétel: INGYENES | Futárszolgálat: 1150 Ft / nettó 30 ezer forint felett INGYENES kiszállítás  ***

Találd ki a megoldást - Mix + Match

Találd ki a megoldást - Mix + Match

Méretek: 13cm  x  13cm  x  3cm
Gyártó: Productief
Típus: PR-7059-01
Elérhetőség:
Raktáron
Ár: 2 490 Ft Nettó: 1 961 Ft
Leírás

Újabb matematikai játékkal bővült a kínálatunk. A Mix & Match játék szerzője Reiner Knizia aki többek között a Callisto c. játékot is kitalálta.

NUNU üzenete:

matematikai társasjáték. 8 éves kortól , 2-6 játékos számára. A doboz tartalma: 56 kártya, 3 kocka, 1 homokóra,

 

A játék célja: Az asztalra helyezett 5 db számkártyából választva, tetszőleges alapműveletek elvégzése úgy, hogy az eredmény a dobókockával dobott számok összege legyen. Amennyi kártyát felhasználunk azt megtarthatjuk, az nyer aki a legtöbb kártyát birtokolja.

 

Előkészítés: A kártyákat megkeverik, és a számos felével lefelé helyezik az asztalra a paklit.

 

A játék: Kiveszünk 5 db kártyát a pakli tetejéről. Ezeket kártyákat a számos oldalukkal felfelé, egymás mellé helyezzük az asztalra. A játékot a kék kockákkal kezdjük játszani. Az egyik kockán a tízes számkör szerepel 70-ig, a másik kocka az egyeseket tartalmazza, számozása 8-ig tart. A fekete kocka magasabb tízes értékeket tartalmaz és a játék nehezebb változatában használjuk (lásd: Mix-Match variációk). A játék a homokóra megfordításával kezdődik. A játékosok megpróbálják kitalálni, hogy milyen műveletek (+-*/) alkalmazásával tudják előállítani a kockákkal dobot összeget a kártyák felhasználásával. Az első versenyző aki tudja a megoldás azt mondja "Stop" és a rögtön meg kell mondania a megoldást. Ha túl sokáig vár az rossz válasznak számít. A játék célja, hogy a lehető legtöbb kártyát felhasználja, de minden kártyát csak egyszer alkalmazhat. Ha a megoldás jó akkor megtarthatja a kártyákat, minden kártya 1 pontot ér az összesítésben. Amennyiben rossz választ adott akkor ebből a körből kimarad.

 

Példa:

A két kocka összege: 48                                        Kártyák az asztalon: 12 24 7 2 6

Megoldás 1: 2 x 24                     Nyert 2 lapot: (2 és 24)

Megoldás 2: (24) + (12x2)                 Nyert 3 lapot: 3 kártyát (24, 12 és 2)

 

Ha a homokóra lejár, és nincs megoldás, akkor hozzáadunk egy új kártyát az asztalon lévőkhöz és megfordítjuk a homokórát, ez mindaddig tart ameddig nem születik megoldás. Az új körben újra 5 kártyával indítunk.

A játék akkor ér véget, ha nincs több lap a pakliban amit kirakhatnánk az asztalra. Minden játékos megszámolja a kártyáit, az nyer akinek a legtöbb kártyája van.

 

Mix Match Variációk:

 

Változat 1: Mix Match a fiatalabb játékosoknak

Kivesszük a 15-nél nagyobb értékű kártyákat a pakliból, így a számítások könnyebbek lesznek.

Változat 2:  játék a saját kártyákkal

A játék úgy kezdődik, hogy a (játékosok száma + 2 db) kártyát teszünk ki az asztalra. Minden játékos elvesz egyet a kirakott kártyákból, ( a legfiatalabb kezdi), ez a kártya lesz a személyes számolókártyája amit csak ő használhat fel a megoldáshoz. A személyes számkártyát nem kötelező használni. Az asztalon 2 db kártya marad, és a játékot a normál szabályok szerint játsszák tovább. Azok a játékosok akik nem tudták a megoldást újabb személyes számkártyát kapnak, az a játékos aki megoldotta a feladatot nem kap plusz kártyát. A személyes kártyák nem számítanak bele a végeredménybe.

Változat 3: Gyorsabb Mix Match

A játékban annyi kört játszanak, amennyi játékos van.

Változat 4: Nehezebb Mix Match

A játékban a fekete kockát használjuk a nagyobb tízes értékekkel az egyeseket tartalmazó kék kockával kombinálva.

 

Jellemzők
Jellemzők
Kinek ajánljuk Fiúk és Lányok
Beszélgessünk róla! Vélemények (1)

Írja meg véleményét



Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!

Rossz            Kitűnő