Személyes átvétel: INGYENES | Futárszolgálat: 1150 Ft / nettó 30 ezer forint felett INGYENES kiszállítás

KARO - stratégiai játék

KARO - stratégiai játék

Méretek: 22cm  x  15cm  x  5cm
Gyártó: Productief
Típus: PR-7055-04
Elérhetőség:
Raktáron
Ár: 3 190 Ft Nettó: 2 512 Ft
Leírás

A KARO egy nagyon dinamikus stratégiai játék 2 személy részére amellyel két különféle játékot is lehet játszani. A 24 db négyzet alakú falapocska alkotja a játéktáblát, a piros és fehér bábukkal ugorhatunk vagy csúsztathatjuk azokat, azonban a fekete négyzeteket is át lehet mozgatni. Mindkét játékvariációnak könnyen megérhető szabályai vannak, viszont a folyton változó játékhelyzetből adódóan remekül próbára teszi a logikai és stratégiai képességeket.

A játékot 8 éves kortól ajánljuk. A játék 24 db négyzetet, 8-8 fehér illetve piros bábut tartalmaz. A játékelemek fából készültek.

Játékszabályok:

NÉGYES SOR - játékvariáció 1

A játék ezen változatához a következőkre lesz szükség: 20 db négyzet, 6 db piros bábu, 6 db fehér bábu

 

A játék lényege: Rakj ki egy négyes sorozatot azonos színű bábukból, úgy, hogy a bábuk körrel jelölt része felfelé legyen.

Előkészületek: A 20 db négyzetet helyezzük el egy 5x4 téglalap forma szerint ( 1 ábra). Minden játékos 6 azonos színű bábut kap. A játékosok pénzfeldobással döntik el, hogy ki legyen az első.

 

 

 

Szabályok: A játék két részből áll. Először a játékosok felváltva elhelyezik a bábuikat a táblán, a második fordulóban a játékosok mozgatják a bábukat és megváltoztatják a játéktábla kiosztását.

 

1.A bábuk elhelyezése

A játékosok felváltva lépnek és elhelyezik a bábukat, úgy, hogy azok mindig egy üres négyzetre kerüljenek. A bábukat úgy kell lerakni, hogy a körrel jelölt részükkel lefelé fordítva legyenek. Amint az összes bábut elhelyeztük kezdődhet a játék második része.

2.A bábuk mozgatása

Az a játékos amelyik éppen következik lépni fog valamelyik bábujával. A bábuk függőlegesen, vízszintesen és átlósan is átmozgathatóak egy szomszédos üres négyzetre. Mozgatásnál a bábut nem fordítjuk meg. A bábukkal ugrani is lehet egy szomszédos üres helyre, ilyenkor saját bábunkat vagy az ellenfél bábuját ugorhatjuk át. Ugrás után viszont mindig meg kell fordítanunk a bábut, tehát a körrel jelölt vége lesz felfelé. Ahányszor ugrunk mindig fordítunk is! ( 2 + 3 ábra)

 

 

 

3.A négyzetek mozgatása

A játékmező átrendezhető, ez azt jelenti, hogy az éppen következő játékos felemelhet egy négyzetet és azt a mező egy másik részére átrakhatja.

Négyzet a következő esetben emelhető fel:

-          Nincs rajta bábu

-          Nem érintkezik a mezővel kettőnél több oldallal

-          Az elmozdított négyzet nem szakítja szét a mezőt, tehát nem maradnak különálló négyzetek

 

A 4. ábra szerinti helyzetben csak az A, B és C jelü négyzetek mozgathatóak.

 

 

 

Amikor egy négyzetet áthelyezünk a mező egy másik pontjára a következők vonatkoznak rá:

-          A négyzetnek legalább egy oldalával kapcsolódnia kell a mezőhöz

-          Annak a játékosnak aki áthelyezte a négyzetet, az új helyre rá kell tudnia lépni valamelyik bábujával

 

Amennyiben a játékos nem tudja teljesíteni a fenti feltételeket, nem mozdíthatja el a négyzetet.

 

5. ábra A fehér játékos áthelyezi a C négyzetet és ugyanakkor átugorja a piros bábut.

 

A játék vége: Az nyer aki ki tud rakni egy négyes sorozatot, úgy, hogy a bábuk körrel jelölt része felfelé legyen. Pl. 6 + 7 ábra A piros áthelyezi az X-el jelölt négyzetet és átcsúsztatja a bábuját az új helyre, ezzel megnyeri a játékot.

 

 

 

UGRÓ és MÁSZÓ - játékvariáció 2

 

Ehhez a játékhoz a következőkre lesz szükség: 24 db négyzet, 6 db piros bábu, 6 db fehér bábu

 

A játék lényege: Legyél te az első aki át tudja mozgatni az összes bábuját az ellenfél oldalára.

 

Előkészületek: (1 ábra) Helyezd el a 24 db négyzetet 3x8-as elrendezési forma szerint. Minden játékos 6-6 darab bábut kap amiket a játékmező két-két végében állítanak fel, az első két sorban. Három bábu csak mászni tud, tehát körrel lefelé helyezzük el, három bábu pedig ugrani tud, tehát körrel felfelé helyezzük el. A játékosok pénzfeldobással döntik el, hogy ki kezdje a játékot.

 

 

Szabályok: A játékosok felváltva ugranak vagy másznak

A mászó bábu minden irányban mozoghat, de csak egy szomszédos üres mezőre. Ez a bábu nem ugorhat!

Az ugró bábu bármennyi szomszédos bábut átugorhat ha mögöttük van üres mező amire megérkezhet. Ez a bábu nem mászhat!

 

A bábuk mozgatása (2 ábra):

 

 

 

- Mikor egy mászó bábut egy üres helyre mozgatunk, akkor átváltozik ugró bábuvá, tehát meg kell fordítanunk.

- Minden esetben amikor egy ugró bábu átugrik egy másik bábut megváltozik a típusa és mászó bábu lesz belőle, tehát őt is meg kell fordítanunk.

 

A játék vége: Az a játékos nyer aki először átviszi az összes bábuját a túloldalra.

Jellemzők
Jellemzők
Kinek ajánljuk Fiúk és Lányok
Beszélgessünk róla! Vélemények (1)

Írja meg véleményét



Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!

Rossz            Kitűnő